گزارش جامع چهارمین دوره رویداد جایزه بازیهای جدی ارسال شده در تاریخ :1402/04/12 گزارش حاضر مروری است بر آنچه که در چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی گذشت. چهارمین دوره از رویداد جایزه بازیهای جدی، با هدف تحقیق، تولید و ترویج بازیهای جدی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی در روزهای سوم و چهارم دیماه به صورت آنلاین برگزار و تمامی برنامهها از بستر آپاراتگیم بهصورت زنده پخش شد. در روز اول در مجموع ۱.۱۳۲ نفر و در روز دوم ۶۹۳ نفر این رویداد را تماشا کردند. رویداد امسال در قالب سه رویداد مجزا شامل جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی ۱۳۹۹، برگزار شد. جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ همچون ادوار گذشته، با بیش از ۷۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاریسازی و ایجاد شبکه بزرگی از حامیان و همکاران، فرصتی برای مشارکت در رشد بازیهای جدی در کشور فراهم آورد. در این دوره با نگاهی کلانتر نسبت به سرگرمیهای هدفمند، علاوه بر بازیهای دیجیتال، این رویداد حامی سایر سرگرمیهای جدی همچون بازیهای رومیزی، بازیوارسازی و شبیهسازها بود. در بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ از مجموع ۷۵ آثار ارسالی، ۶ اثر به فینال راه یافتند که در روز فینال بعد از ارائه آنلاین برای داوران، بازی جدی سال انتخاب شد. بخش سمپوزیوم بازیهای جدی ۱۳۹۹ با ۶ سخنرانی اساتید بینالمللی، مصاحبه با مدیران و سرپرستان آزمایشگاههای برتر ساخت بازی جدی و ارائه مقالات شفاهی برگزار شد. بخش هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۹ در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ آذرماه برای اولین مرتبه بهدلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی بهصورت آنلاین بر بستر دیسکورد برگزار شد. این رویداد به شکل همزمان علاوه بر تهران، با میزبانی تبریز و اصفهان به نمایندگی از بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با حضور آنلاین منتورهای پزشکی، روانشناسی و فنی برگزار شد. شرکتکنندگان هکاتون با انتخاب یکی از موضوعات «پیشگیری از ابتلا به کرونا»، «مراقبت از بیماران کرونایی» و «سبک زندگی در دوران کرونا» و با حمایت مادی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تیمهای حاضر در استان خود به رقابت پرداختند، در اختتامیه رویداد جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ از برندگان هر سه بخش تقدیر و جوایز به برندگان اهدا شد. گزارش حاضر مروری است بر آنچه که در چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی گذشت. برای دریافت گزارش اینجا کلیک کنید. بازگشت